PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

آمار خیره‌کننده رحمتی : 16 بـازی بــدون گل خـورده

مهدی رحمتی

رحمتی با ادامه این روند هم تعداد بازی‌هایی که در آن گلی را دریافت نکرده بیشتر خواهد کرد و هم اینکه می‌تواند رکورددار گل نخوردن در بازی‌های متوالی هم بشود......

 فصل 92-91 هنوز به پایان نرسیده اما تا همین نقطه نیز مهدی رحمتی صاحب رکوردی ماندگار است. آمار به‌جا مانده از عملکرد او یک موفقیت بزرگ را به رخ می‌کشد. مهدی بیست بار در لیگ برای استقلال دروازه‌بانی کرده که 13 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. 
آمار فوق‌العاده‌ای که شاید در فوتبال ایران یک رکورد دست‌نیافتنی نیز حساب شود. رحمتی در 3 بازی جام حذفی هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است. با احتساب این 3 بازی تعداد بازی‌هایی که رحمتی دروازه خود را به روی مهاجمان حریف مسدود نگه داشته عدد 16 را نشان می‌دهد. 
رحمتی درحالی به این آمار رسیده که هنوز بازی‌های زیادی تا پایان لیگ و 2 بازی هم در جام حذفی باقی مانده است. این بدان معنا است که دروازه‌بان آماده سال‌های اخیر استقلال می‌تواند تعداد بازی‌هایی که در آن گل نخورده را از عدد 16 نیز فراتر ببرد. این جایگاه البته ارتباط مستقیم دارد با نحوه عملکرد مدافعان. 

حتی هافبک‌های دفاعی مثل نکونام و ساموئل نیز در بسته ماندن دروازه استقلال بسیار موثر بوده‌اند اما بالطبع نقش رحمتی - که دروازه آخرین دیوار به روی مهاجمان به حساب می‌آید - بیش از دیگران است و از این نظر عملکرد او بیش از مدافعان و هافبک‌های دفاعی مورد توجه قرار می‌گیرد. آماری که از رحمتی به‌جا مانده وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم شماره یک طی 6 بازی گذشته نیز موفق شده دروازه تیمش را به‌طور متوالی بسته نگه‌دارد. هر چند که این آمار به خاطر انجام بازی‌های حذفی نیز محاسبه نخواهد شد اما رحمتی می‌تواند با تداوم این روند، رکورد دروازه‌بان‌هایی که دقایق متوالی موفق شدند دروازه تیمشان را بسته نگه دارند نیز بشکند. در حقیقت رحمتی با ادامه این روند هم تعداد بازی‌هایی که در آن گلی را دریافت نکرده بیشتر خواهد کرد و هم اینکه می‌تواند رکورددار گل نخوردن در بازی‌های متوالی هم بشود. بی‌تعارف اگر رحمتی این فصل در چارچوب دروازه استقلال نبود و این تعداد بازی بدون گل خورده را در کارنامه خود نداشت، استقلال به دلیل گل‌های کمی که در لیگ زده اکنون در رتبه نخست جدول لیگ برتر نیز قرار نمی‌گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد