PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

صبای قم صفر- پرسپولیس صفر

ali karimi

هفته بیست و یکم لیگ بر‌تر

یکشنبه 24 دی‌ماه 1391

ورزشگاه یادگار امام قم

تماشاگر: ۱5 هزار نفر

داور: علیرضا فغانی

کارت زرد: فرید کریمی از صبا- محمد نوری از پرسپولیس

 

پرسپولیس: نیلسون- سیدجلال حسینی- علیرضا نورمحمدی- حسین ماهینی- مهرداد پولادی- مارکو پروویچ- رضا حقیقی- محمد نوری- علی کریمی (امیرحسین فشنگچی)- غلامرضا رضایی (محمد قاضی)- کریم انصاری‌فرد (هادی نوروزی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

صبای قم: مهرداد طهماسبی، رامین رضاییان، میلاد نوری، میلاد سلیمان‌فلاح (ایمان رزاقی‌راد)، سهراب بختیاری‌زاده، سعید لطفی، ابوالفضل ابراهیمی، فرید کریمی (میثم خسروی)، مهدی مومنی، مهدی بدرلو

سرمربی: صمد مرفاوی

 

شرح بازی:

این دیدار نیز به مانند دیدارهای اخیر پرسپولیس همراه با حاشیه بود... از تجمع برخی هواداران صبا در مقابل هتل پرسپولیس تا مصاحبهٔ رویانیان در مورد شعار هواداران استقلال، همه و همه شرایط را طوری رقم زده است که پرسپولیس باز هم با حاشیه‌های فراوان به دیدار پیش رویش برود.

پرسپولیس که بعد از اخراج ژوزه و جایگزین کردن گل‌محمدی روحیه تازه‌ای گرفته است، این بار به قم آمده تا رکورد پیروز نشدن در این شهر را نیز بشکند. پرسپولیسی‌ها در دو بازی اخیر خود در جام حذفی مقابل تیم‌های لیگ برتری ۱۰ گل به ثمر رسانده‌ و در دو بازی آخر خود در لیگ بر‌تر صاحب یک برد و یک تساوی مقابل فجرسپاسی و نفت آبادان شده‌ بودند. در آن سوی میدان صبای قم در دو هفتهٔ اخیر صاحب یک تساوی و یک برد بیرون از خانه مقابل ملوانی‌ها شد که باعث افزایش روحیهٔ این تیم در مقابل پرسپولیس شده است. پیش از این دیدار صبا با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در رتبهٔ هفتم قرار داشت و پرسپولیسی‌ها در رتبهٔ یازدهم بودند.

نیمه اول:

دو تیم بازی را در دقایق ابتدایی با محک زدن یکدیگر در میانهٔ میدان آغاز کردند.

کریم انصاری‌فرد در دقیقهٔ ۱۲ با سانتر پولادی در محوطهٔ جریمه اولین موقعیت خطرناک را برای سرخپوشان با ضربه سر به سمت دروازه خلق کرد.

مارکو پروویچ که در دیدار قبلی نشان داد شوتزن خوبی است در این دیدار هدف اصلی پاس‌های علی کریمی بود. او در دقیقه ۲۵ یک شوت نسبتا خوب به سمت دروازهٔ صبا روانه کرد.

دقیقهٔ ۲۹ حساس‌ترین موقعیت بازی رقم خورد. پاس زیبای ماهینی به غلام رضایی، این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد و رضایی با پاسی که به انصاری‌فرد داد این بازیکن را در مقابل دروازهٔ خالی قرار داد ولی در عین ناباوری ضربه انصاری‌فرد راهی خارج شد! کریم روی این صحنه عجیب از زمین ناهموار قم به شدت شاکی بود.

مارکو پروویچ در آخرین دقیقه از نیمه اول با یک شوت سنگین و عکس‌العمل زیبای طهماسبی گلر صبا یک صحنهٔ زیبا را در این دیدار خلق کرد. در ادامه و در برگشت همین توپ، علی کریمی و محمد نوری با بی‌دقتی توپ را در ابتدا به مدافعان صبا و سپس به بیرون زمین زدند!

نیمه دوم:

پرسپولیس نیمهٔ دوم را طوفانی آغاز کرد و اگر طهماسبی نبود غلامرضا رضایی در دقیقهٔ ۴۶ می‌توانست پرسپولیس را به گل نخست برساند.

غلامرضا رضایی همچنان با دوندگی‌های خود برای سایر هم‌تیمی‌هایش خلق موقعیت می‌کرد و در دقیقهٔ ۵۱ رضایی با پاسی دقیق برای محمد نوری این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد تا نوری نیز با یک ضربهٔ زیبا موقعیت خطرناک دیگری را از دست بدهد. شوت نوری با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

طی دقایق ۵۵ تا ۶۵ مالکیت توپ در اختیار صبایی‌ها بود که یکی دو خطا نیز پشت محوطهٔ جریمه به دست آوردند اما از این موقعیت‌ها به خوبی بهره نبردند.

هادی نوروزی در دقیقه ۶۷ به جای کریم انصاری‌فردی به میدان آمد که در این دیدار نمایش جالب توجهی از خود ارائه نداد.

۱۵ دقیقهٔ پایانی این دیدار موقعیت‌های گل بخصوصی خلق نشد تا این دیدار نیز با تساوی بدون گل به پایان برسد. بعد از این تساوی پرسپولیس با ۲۶ امتیاز از ۲۰ بازی و صبا با ۲۹ امتیاز از ۲۱ بازی چشم به بازی‌های آتی دوخته‌اند.

 

موقعیت‌های خطرناک:

دقیقه ۱۲: کریم انصاری‌فرد در دقیقهٔ ۱۲ با سانتر پولادی در محوطهٔ جریمه اولین موقعیت خطرناک را برای سرخپوشان با ضربه سر به سمت دروازه خلق کرد.

دقیقه ۲۱: سلیمان‌فلاح با اشتباه ماهینی، صاحب توپ شد و در یک ضدحمله می‌توانست تیمش را به گل اول برساند که با خودخواهی او این موقعیت به راحتی از دست رفت.

دقیقه ۲۶: میلاد سیلمان‌فلاح با استفاده از ضربه‌ای ایستگاهی از فاصلهٔ ۳۰ متری صربهٔ زیبایی را به سمت دروازهٔ نیلسون روانه کرد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹: کریم انصاری‌فرد دروازهٔ خالی را در موقعیتی بسیار آسان به بیرون زد!

دقیقه ۴۴: مارکو پروویچ با شوتی سنگین به شدت دروازهٔ طهماسبی را به خطر انداخت تا با واکنش عالی طهماسبی، دروازهٔ صبا بسته بماند.

دقیقه ۴۷: غلام رضایی دومین تک به تک را برای سرخپوشان با رشادت طهماسبی از دست داد.

دقیقه ۵۱: محمد نوری با پاس زیبای غلام رضایی در محوطهٔ جریمه صاحب توپ شد ولی شوت این بازیکن با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: غلامرضا رضایی در دقیقه ۷۰ باز هم یک موقعیت خوب را با پاس علی کریمی در محوطهٔ جریمه از دست داد.

دقیقه ۸۲: هادی نوروزی یک موقعیت خوب را با سانتر زمینی غلامرضا رضایی از دست داد.

 

بهترین بازیکن:

پرسپولیس بهتر از میزبان خود ظاهر شد و تعداد بازیکنان خوب در این تیم بیشتر از صبا بود. اما صبا یک دروازه‌بان جوان و چالاک داشت که از برترین‌های پرسپولیس هم برتر ظاهر شد. بنابراین ضمن تقدیر از غلامرضا رضایی که بهترین بازیکن امروز پرسپولیس بود، عنوان بهترین بازیکن میدان را باید به مهرداد طهماسبی اعطا کنیم که اجازه نداد قمی‌ها جای خالی حامد لک را احساس کنند.

 

اتفاق ویژه:

تماشاگران پرسپولیس این بار هم علیه مدیرعامل استقلال شعارهایی را سر دادند تا منتظر ادامهٔ این شعارها در دیدارهای آتی سرخابی‌ها باشیم. ضمن این‌که زمین ناهموار قم مانع اصلی هر دو تیم و بخصوص سرخپوشان برای دستیابی به گل بود. زمین چمن این ورزشگاه می‌تواند کمک شایانی به صبا در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بکند چون سایر تیم‌های آسیایی به این نوع زمین‌ها عادت ندارند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد