PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

عاشوری:وقتی من بودم نتوانستم تغییری ایجاد کنم

ashoori denizli

دو سه روزی است پیشکسوتان پرسپولیس درباره گل‌محمدی، تصمیم‌هایش و پرسپولیس زیاد مصاحبه می‌کنند حال برخی‌ حامی یحیی و تصمیماتش هستند و گروهی دیگر مخالف. در این میان شاید محسن عاشوری که تا همین چند ماه پیش در کادر فنی سرخ‌ها حضور داشت بتواند در این خصوص نظرات متفاوتی داشته باشد، عاشوری مثل همیشه در سالن بیلیارد است اما برای لحظاتی چوب و شار را کنار می‌گذارد تا با هم همکلام شویم. 


این روزها برخی پیشکسوتان از گل‌محمدی و تصمیماتش انتقاد می‌کنند. شما شرایط تیم بعد از حضور گل‌محمدی را چطور می‌بینید و درباره این انتقادات چه صحبتی دارید؟ 
‌‌‌ چیزی که ما داریم از بیرون می‌بینیم این است که پرسپولیس طراوتی به خود گرفته که قبلا وجود نداشت. وقتی تیمی اینقدر موقعیت گل پیدا می‌کند حتما اتفاقی افتاده است که من نمی‌دانم چیست. در مورد پیشکسوتان هم باید بگویم هر شخصی می‌تواند نظر خودش را داشته باشد. یکی موافق است و دیگری نیست. با این حال اگر من جای گل‌محمدی بودم زیاد به این حرف‌ها توجه نمی‌کردم و با تمام تمرکزم کارم را پیش می‌بردم. کاری هم به این نداشتم که فلانی چه گفت و بهمانی چه حرفی زد. 

البته شخصیت یحیی هم طوری است که ظاهرا زیاد تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نمی‌گیرد اما خودش گفته خواه ناخواه این مسائل روی تیم تاثیر می‌گذارد. 
‌‌‌ امیدوارم تاثیرش آنقدر نباشد که برای پرسپولیس مشکل‌ساز شود. لیاقت پرسپولیس بیشتر از اینهاست. با توجه به اینکه در نیم فصل نقاط ضعف را هم پوشش داده‌اند تیم می‌تواند روند رو به رشدی داشته باشد. الان رضا حقیقی دارد وظایف خودش را خیلی خوب انجام می‌دهد آن هم درست در جایی که نیم فصل اول پاشنه آشیل تیم بود. الان تیم تا حدودی در دفاع و حمله بالانس شده. در ضمن باید بگویم من  برای کارهای مالیاتی‌ام به همدان رفته بودم و نمی‌دانم پیشکسوتان در مصاحبه‌ها چه گفته‌اند اما مصاحبه آقای رویانیان و گل‌محمدی را دیدم و احساس کردم که آنها از بعضی پیشکسوتان ناراحتند. به نظر من این مسائل همه جا هست. یکسری مخالفند، یکسری موافق اما یحیی باید به کارش ادامه دهد. 
در مورد انتخاب بگوویچ هم حرف و حدیث زیاد بود اما گروهی می‌گویند سرمربی با هر کس که راحت است کار کند. 
‌‌‌ من هم با این نظر موافقم. حق هر مربی است که خودش دستیارانش را انتخاب کند. پیوس یا هر کس دیگری گفته باشد، سرمربی حق دارد خودش دستیار انتخاب کند کما اینکه افرادی مثل پیوس که در جاهای مختلفی تیم داشتند همدوره‌ای‌های‌شان را با خودشان به تیم جدید نبردند. اینها از فرشاد انتظار داشتند تا از همدوره‌ای‌های خودش استفاده کند مثل خیلی از مربیان مثل قلعه‌نویی و مرفاوی که هر جا می‌روند همدوره‌ای‌های خود را می‌برند. البته این یک قانون نیست اما خیلی از مربیان به خاطر شناختی که دارند از همدوره‌های‌شان استفاده می‌کنند. گل‌محمدی هم تشخیص داده بار فنی و ارزش آوردن بگوویچ آنقدر هست که این همه انتقاد را به گردن بگیرد. 
حالا شما از نظر فنی بگوویچ را تایید می‌کنید؟ 
‌‌‌ من دورادور از ایشان شناخت دارم. به هرحال بگوویچ سال‌های سال است که در فوتبال ایران کار می‌کند. من هم وقتی همدان بودم آقای صوفی مدیرعامل سابق پاس از شخصیت و توان فنی وینکو تعریف می‌کرد و می‌گفت آدم مثبتی است. 
برگردیم به تیم. گروهی می‌گویند بعد از رفتن ژوزه بازیکنان راحت‌تر بازی می‌کنند و در زمان او تن به کار نمی‌دادند. 
‌‌‌ یکسری چیزها هست اما همه چیز را نمی‌شود گفت. من هم خودم چیزهایی را می‌دیدم و به این رسیده بودم که خیلی نمی‌توانم تغییری در این تیم ایجاد کنم. با بازیکنان هم ارتباط عاطفی برقرار نمی‌شد اما بعضی از این نفرات با یحیی همبازی بوده‌اند و بهتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند. خود یحیی هم شخصیت آرامی دارد و به تیم استرس نمی‌دهد. کلا تاثیرش روی تیم خیلی خوب بوده، از نظر فنی هم که نقطه ضعف اصلی تیم که در خط میانی بوده برطرف شده. بازگشت علی کریمی هم در این میان تاثیرگذار بوده، نوری فرم بهتری نسبت به نیم فصل اول دارد و اضافه شدن هافبک صربستانی و حقیقی هم در این مساله تاثیرگذار بوده است. 
حالا فکر می‌کنید پرسپولیس در لیگ می‌تواند روند رو به رشدش را ادامه دهد؟ 
‌‌‌ بله، من امیدوارم. اصلا فارغ از نتایجی که پرسپولیس گرفته وقتی این همه موقعیت گل ایجاد می‌شود خیلی خوب است. من الان به خاطر هواداران خوشحالم که امیدوار شده‌اند و آرزو می‌کنم این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد