PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

ملوان صفر - صبای قم 1؛ شوک در بندر!!/ صمد خوشبخت می‌شود

Steghlal Malavan

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌پارس

دوره دوازدهم- هفته بیستم

جمعه ۱۵ دیماه 91- ساعت 15:00

ورزشگاه: تختی انزلی

تماشاگر: سه هزار نفر

هوا: آفتابی - دما: ۱۰ درجه سانتیگراد

داور: محمدحسین اسدی

کمک‌داوران: سعید علی‌نژادیان- حسن توماری

اخطار: عزیز معبودی(۱۳) و مهرداد اولادی (55) از ملوان- اکبر صادقی (۱۹) از صبای قم

اخراج: اکبر صادقی (52) از صبای قم- عزیز معبودی (61) از ملوان

 

ملوان بندر انزلی: سید علی حسنی صفت، احمد آهی، سعید سالارزاده، عزیز معبودی، جواد شیرزاد (محمد حیدری از دقیقه ۸۱)، سعید یوسف‌زاده، پژمان نوری، مازیار زارع (سید محمد حسینی از دقیقه ۷۶)، حسین بادامکی (محمد نزهتی از دقیقه ۴۶)، سید جلال رافخایی، مهرداد اولادی


 

سرمربی: محمد احمدزاده

صبای قم: مهرداد طهماسبی، سهراب بختیاری‌زاده، مسعود حق‌جو، رامین رضائیان، سعید لطفی، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، میلاد نوری (92- مجتبی ممبینی‌پور)، مهدی مومنی (مهدی بدرلو از دقیقه ۵۷)، فرید کریمی، میلاد سلیمان‌فلاح (84- ایمان رزاقی‌راد)

سرمربی: صمد مرفاوی

 

شرح بازى:

مقدمه

پس از به تعویق افتادن بازی‌های لیگ به دلیل آلودگی هوای تهران، باید به بازی ملوان و صبا دلخوش بود تا بتوانیم در آخرین روز هفته یک بازی فوتبال را کاسب شویم. صبا با شروع نیم‌فصل دوم توانسته کمی به اوضاعش در لیگ سروسامان دهد و خود را در میانه جدول می‌بیند. هرچند آنها اگر کمی قصور کنند خودشان را در آستانه خطر می‌بینند. این روز‌ها حاشیه‌های زیادی در اطراف این تیم وجود دارد در تعطیلات حامد لک مورد غضب مرفاوی قرار گرفت و اکنون بیات در این تیم دچار حاشیه شده است.

ملوانان که در انتهای نیم‌فصل اول جایگاه خوبی داشتند در دو بازی اخیرشان اسیر تیم‌های پایین جدولی شدند تا کم‌کم از کورس دور شوند. ملوان اگر می‌خواهد سهمیه آسیایی کسب کند باید نتیجه‌های بهتری بگیرد. حاشیه روز برای آن‌ها خداحافظی هدایتی از فوتبال است. آن‌ها برای روحیه دادن به هدایتی هم که شده باید در این فصل نتیجه مطلوب را بگیرند تا کورسوی امید را برای او زنده نگه دارند تا هم هدایتی به مراد دلش برسد و هم بار دیگر خودشان دچار آن حوادث سال‌های گذشته و بی‌پولی نشوند.

نیمه اول

بازی با حملات نصفه و نیمه دو تیم بر روی دروازه یکدیگر آغاز شد و هر کدام از دو تیم تک‌حمله‌هایی را بر روی دروازه یکدیگر داشتند تا بتوانند به گل دست یابند. دو تیم سعی داشتند تا با در اختیار گرفتن میانه میدان و بردن جنگ‌های فیزیکی بتوانند حملاتی را بر روی دروازه یکدیگر طراحی کنند. هر دو تیم با استفاده از پرسینگ سعی داشتند تا مانع از ایجاد خطر بر روی دروازه خود شوند. بازی در این نیمه بیشتر در میانه میدان در جریان بود. صبا بیشتر سعی در استفاده از ضدحملات و استفاده از کناره‌ها داشت. در سمت راست آن‌ها با استفاده از حرکات رضائیان و مومنی توانستند حملاتی را بر روی دروازه ملوان انجام دهند و بیشتر تمرکز حملات این تیم در این نیمه از جناح چپ ملوان بود. هرچند تک‌حملاتی با استفاده از خلاقیت و سرعت فرید کریمی بر روی دروازه ملوان از جناح چپ این تیم نیز انجام شد اما این حملات برای آن‌ها گلی در بر نداشت.

ملوانان نیز همانند صبا سعی داشتند تا با در اختیار گرفتن میانه میدان اختیار بازی را به دست بگیرند. آن‌ها توانستند با جنگ‌های فیزیکی یوسف‌زاده و بادامکی میانه میدان را در اختیار بگیرند و سپس با استفاده از حرکات پژمان نوری و اولادی در جناحین حملاتی را انجام دهند. ملوانان با استفاده از میل تهاجمی رامین رضائیان سعی داشتند تا از فضای ایجاد شده در پشت او استفاده کافی را ببرند و موفق به انجام این هدف نیز شدند و توانستند با به کارگیری پژمان نوری در سمت چپ چند خطر را بر روی دروازه صبا ایجاد کنند اما آن‌ها در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند تا بازی بدون به ثمر رسیدن گلی در نیمه اول به پایان برسد.

نیمه دوم

بازی در ابتدای نیمه همانند نیمه اول بود و دو تیم بیشتر در میانه زمین در حال محک زدن یکدیگر بودند که حرکت مبتدیانه صادقی باعث شد تا صبا ۱۰ نفره شود و پس از آن بود که حملات دامنه دار ملوان بر روی دروازه صبا آغاز شد و ملوان توانستند با استفاده از کناره‌ها توپ‌های بسیار زیادی را بر روی دروازه صبا ارسال کنند اما لطفی و بختیاری زاد توانستند در کارهای هوایی موفق باشند و اکثر حملات ملوان توسط مدافعان صبا دفع شد اما عزیز معبودی که اولین بار بود در این فصل در ترکیب اولیه ملوان جای گرفته بود با تیزهوشی میلاد نوری از زمین اخراج شد و ملوان نیز ۱۰ نفره شد تا بازی به تعادل برسد پس از اخراج بازیکن ملوان باز هم بازی از تب و تاب افتاد تا اینکه فرید کریمی توانست با یک حرکت انفرادی گل برتری صبا را به ثمر برساند و پس از گل صبا ملوانان حملات زیادی را بر روی دروازه صبا ایجاد کردند اما این حملات بی‌فایده بود و صبا توانست با تیزهوشی این بازی را به نام خودش رقم بزند.

 

شرح گل:

صبا 1-0 دقیقه 83: فرید کریمی با یک حرکت انفرادی به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و ضربه او پس از برخورد به پای مدافع ملوان به گل تبدیل شد.

 

بهترین بازیکن

در این بازی یکی از بازیکنانی که توانست در تمام زمان بازی مدافعان ملوان را اذیت کند فرید کریمی بود او در نیمه اول توانست با نفوذ‌هایش از سمت راست مدافعان ملوان را خسته کرد و در نیمه دوم بخصوص پس از ۱۰ نفره شدن تیمش بازی قابل قبولی را زا خود به نمایش گذاشت و توانست با یک فرار دیدن در بین مدافعان ملوان با جا گذشتن ۴ بازیکن برای تیمش گلزنی کند.

 

اتفاق ویژه

هیچ چیزی جز اینکه احمدزاده در ۳ دیدار اخیر در لیگ بر‌تر فقط ۲ امتیاز کسب کرده نمی‌تواند ویژه‌تر باشد و بازیکنان ملوان گویا هنوز از شوک بازی با پرسپولیس خارج نشدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد