PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

موضع گیری پرسپولیس علیه کی روش؛ما گرانتریم یا شما؟

محمد رویانیان کارلوس کی روش

 کارلوس کی روش مربی عجیبی است. مربی محبوب سال اول کار در ایران که به مرور اعتبار کمیابش را در بین طرفداران فوتبال در ایران از دست می دهد. مربی رویایی دوره اول مربیگری و مردسئوال برانگیز این روزها. کسی که در تمام مدت حضور در ایران از مقابله و جملات تند پرهیز نکرد.


کی روش در روزهای حضور در لندن ، روبه روی دوربین بخش فارسی بی بی سی قرار گرفت و گفت و گویی نیم ساعته با این شبکه تلویزیونی داشت که بی بی سی های لایت هایی از ان را پخش کرده و البته متن کامل آن در حال حاضر روی ایر است.
کی روش در این مصاحبه دوباره روی موضوع مشکلات پرسپولیس در این فصل انگشت گذاشته و ضعف این تیم در نتیجه گیری را علت شکست های تیم ملی قلمداد کرده است. اظهارنطری که خشم اعضای باشگاه پرسپولیس و شخص رویانیان را به دنبال داشته است.
کی روش در این باره می گوید:پرسپولیس تیمی است که در ابتدای فصل با صرف هزینه های سنگین بهترین بازیکنان فوتبال ایران را به خدمت گرفت اما نتوانست از آنها کارایی لازم را داشته باشد و به همین خاطر این تیم افت کرد و به دنبال آن بازیکنانش هم دچار افت شدند. به عنوان مثال در خط حمله ما سه بازیکن تاثیر گذار به نام های علی کریمی، کریم انصاریفرد و محمد قاضی از تیم پرسپولیس بودند که در این تیم نتوانستند شرایط ایده الی داشته باشند و طبیعتا برای تیم ملی هم نمی توانستند کارایی که مد نظر ما بود را به اجرا درآورند. من هم که عصای معجزه آسا ندارم که بازیکن بسازم. ما در تیم ملی از همین بازیکنان باشگاهی استفاده می کنیم.


پاسخ رویانیان ؛ تند!
عجیب است اما حتی سرمربی تیم ملی که در تیم های متمولی مثل رئال مادرید و منچستر یونایتد حضور داشته هم صدا با جریان امسال فوتبال ایران به هزینه گزاف استخدام بازیکن در پرسپولیس اشاره می کند. مدیران پرسپولیس - که رسما هم در این باره موضع خواهند گرفت - با اشاره به قرارداد هفت و نیم میلیون دلاری کی روش ، از او می خواهند که در استفاده از کلمات کمی خوددارتر باشد.
همچنین اشاره دیگر آن ها به اردو های طولانی مدت تیم ملی در نیم فصل است:
-  این درست که تیم در زمان مانوئل رشد فنی خاصی نداشت اما بیشتر زمان بازیکنان کلیدی ما در اردوهای تیم ملی سپری شد  و عجیب است که سرمربی محترم تیم ملی هرگز در این مدت از آن ها بازیکنان بهتری نساخت . کاری که یحیی گل محمدی تنها در ده هفته قادر به انجام آن شده است.
نکته دیگر ، بحث برنامه ریزی لیگ  و برگزاری مسابقات با حداکثر فشردگی و برگزاری اردوهای بلند مدت است که البته کی روش هرگز نمی توانسته در یک کشور دیگر این خواسته را به دیگران تحمیل کند...و مسئله دیگر حرف زدن درباره پرسپولیس است . بعد از دعوای علنی  با مانوئل ژوزه این مرتبه دومی است که کی روش در توجیه ناکامی نام پرسپولیس را به میان می کشد . آیا این تنها علت ناکامی هاست؟
رویانیان در مصاحبه ای با یک روزنامه ورزشی پاسخ تندی به کی روش داده و برنامه ریزی و دستورالعمل های او را مسبب ناکامی فوتبال ایران و البته پرسپولیس دانسته است.این همان جواب "هایی" که به "هوی " می دهند. و خوش به حال آنها که بی های و هوی به پیشرفت فکر می کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد