PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

پنجمین حضور مجیدی به استقلال؛ بازگشت 7 در نیمه شب 27

Perspolis steghlal

اولین حضور فرهاد مجیدی در استقلال به اوج فوتبال ایران در سال 1375 بازمی‌گردد زمانی که او به عنوان ستاره تیم بهمن به استقلال پیوست و در پیشانی خط حمله استقلال درخشیدن را آغاز کرد. 


مجیدی از همان ابتدای فوتبالش در استقلال به خاطر صورت زیبا و بازی چشم‌نوازش به سرعت تبدیل به چهره محبوب هواداران استقلال شد و تا زمانی که در جمع استقلال بود بیشترین سهم از تشویق‌ها را به خود اختصاص می‌داد. مجیدی که با یک رکورد بزرگ در فصل نقل و انتقالات پس از انتشار تصاویر قد و نیم قدش در هفته نامه‌های آن دوران به استقلال آمده بود بعد از 2 فصل و در حالی که بیم آن می‌رفت به پرسپولیس بپیوندد به تیم راپیدوین اتریش پیوست و پس از دوره‌ای نه چندان موفقیت‌آمیز دوباره به استقلال بازگشت.
 مجیدی اما خیلی زود و تنها بعد از چند بازی دوباره استقلال را به مقصد یک تیم خارجی دیگر ترک کرد. او این‌بار به الوصل امارات می‌رفت جایی که دوستش داشتند و سال‌ها در جمع خود نگهش داشتند. مجیدی البته در این بین باز هم سری به استقلال زد اما از سال 2002 تا 2006، 5 فصل در الوصل بازی کرد او سپس به العین رفت و گل قهرمانی العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به ثمر رساند و بعد از آن نیز در دو تیم الاهلی و النصر امارات به میدان رفت تا هر سه رنگ اصلی فوتبال شهر دبی را برتن کرده باشد.

 دوره اصلی فوتبال مجیدی اما از 4 فصل پیش و با بازگشت به استقلال آغاز شده است او در زمانی به جمع آبی‌ها پیوست که ناصر حجازی سرمربی این تیم بود مجیدی در فصل اول با وجود گلزنی در دربی نمایش متوسطی داشت و سپس با حضور کریمی و قلعه‌نویی در باشگاه استقلال رو به افول نشان می‌داد اما با جابه‌جایی‌های ناگهانی و حضور عبدالصمد مرفاوی به عنوان سرمربی مجیدی ناگهان پتانسیل کشف نشده‌اش را نشان داد و تبدیل به ستاره اصلی آبی‌ها در 3 فصل متوالی شد البته نقطه حضور تاریک او در استقلال به جدایی‌اش از تیم پرویز مظلومی و حضورش در الغرافه قطر برمی‌گردد. 
حالا مجیدی که در ابتدای فصل با استقلال به توافق نرسید برای پنجمین‌بار پیراهن استقلال را می‌پوشد. او که یک بار از استقلال خداحافظی کرده بود حالا دوباره در حالی آبی‌پوش می‌شود که این کار را قبلا در تیم ملی نیز انجام داده بود. مجیدی یک سال بعد از خداحافظی از تیم ملی دوباره در دوره کارلوس کی‌روش ملی‌پوش شد که البته آن هم پایان خوشی نداشت.
 به هر حال دوران ملی تنها نقطه غیردرخشان کارنامه فرهاد مجیدی است که مهمترین اسطوره پا به توپ استقلالی به شمار می‌رود بازیکنی که در نهایت با امیر قلعه‌نویی از در صلح وارد شد تا اتمسفر مثبتی را برای تیم همیشگی‌اش درست کند.
 او حالا با استقلال از فوتبال خداحافظی خواهد کرد مگر آن که اتفاق عجیبی رخ بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد