PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

پارسه تهران 1 – داماش 3 / هابیل قابیل را کشت!

damash-naft

آدینه ۲۴ آذر ماه نود و یک - مسابقات جام حذفی – دور اول – ورزشگاه صنایع دفاع تهران.

داماش ۳ (علیرضا جهانبخش دقیقه ۲۶، مرتضی ابراهیمی دقیقه ۴۴، کبه دقیقه ۶۸) – پارسه 1 (محمدرضا ایپکچی دقیقه ۸۷)

تماشاگر: ۵۰۰ نفر- هوا: ابری

داور: شاهین حاج‌بابایی

کمک داوران: رحیم شاهین و ایوب غلامزاده

کارت زرد: مرتضی ابراهیمی دقیقه ۱۸ (داماش)- احسان خرسندی دقیقه ۲۳ (پارسه)

 

پارسه تهران: پرویز برومند، محسن ورزکار، مجتبی ممشلی، میلاد نصرتی، محمد صادق طاهری، مصطفی احمدی، محمد اسماعیل نظر (از دقیقه ۶۴ حامد مزینی)، احسان خرسندی (از دقیقه ۳۱ توحید غلامی)، علی کریمی (مجتبی محبوب مجاز از دقیقه ۷۸)، امیر حسین ایپکچی، کیانوش میرزایی


داماش گیلان:
 میلاد فراهانی، علیرضا نظیف‌کار، مرتضی ابراهیمی، هادی سهرابی (از دقیقه ۷۲ افشین چاوشی)، ابوالفضل حاجی‌زاده، حسین ابراهیمی، محمد آبشک، بوبکر کبه (از دقیقه ۷۹ امین متوسل‌زاده)، محمدرضا مهدوی، علیرضا جهانبخش، محمد سیاه (از دقیقه ۵۸ محمدرضا الماسخاله)

 

 

شرح بازی:

دو تیم هم‌خانواده در دوره اول جام حذفی به حکم قرعه در تهران مقابل هم قرار گرفتند. داماشی‌ها که امیدی برای قرار گرفتن در جمع تیم‌های بالانشین جدول نداشتند جام حذفی را تنها روزنهٔ امید برای نگاه به آسیا می‌دانستند، هر چند که در دور بعد به یک دیوار بتنی به نام تراکتور خواهند خورد. مسابقهٔ دو تیم بیشتر شبیه به یک دیدار تدارکاتی بود تا یک رقابت حساس. رشتی‌ها برای دستیابی به گل خیلی انتظار نکشیدند و در‌‌ همان دقایق ابتدایی میخ‌شان را کوبیدند. هر چند که درست چند دقیقه پس از این گل ایپکچی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند که تیر دروازه مانع آن شد.

مسابقه در نیمه اول یک گل دیگر هم برای داماشی‌ها داشت تا آن‌ها با خیال راحت به رختکن بروند. بازی در نیمه دوم باز هم با برتری رشتی‌ها آغاز شد و کبه در اواسط نیمه دوم تیر خلاص را شلیک کرد. هرچند که پارسه یکی از گل‌ها را جبران کرد تا رقابت خیلی هم یک طرفه نباشد. البته همه می‌دانند که دغدغهٔ همنوع تهرانی داماش بیشتر ماندن در لیگ یک بود و این مسابقه را بیشتر به چشم یک بازی تدارکاتی خوب می‌دیدند. در این بازی نه خبری از شگفتی بود و نه خلق یک اتفاق خاص، درست همانی شد که همه پیش‌بینی می‌کردند. یعنی یک برد آسان برای مهمان شمالی. اما رشتی‌ها باید بدانند که بازی بعدی‌شان هرگز به آسانی این مسابقه نخواهد بود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ داماش: پاس تو در حسین ابراهیمی محوطه شش قدم به علیرضا جهانبخش رسید و او هم با پای چپ یک و یک شوت زیبا گل نخست داماش را خیلی زود‌تر از انتظار به ثمر رساند.

۰-۲ داماش: اشتباه پرویز برومند در جاگیری و دفع ناقص توپ برگشتی داخل محوطه جریمه توپ زیر پای مرتضی ابراهیمی افتاد و او برای زدن گل دوم داماش تنها با یک شوت دقیق از زیر پای مدافعان سردرگم پارسه، تیمش را به گل دوم رساند.

۰-۳ داماش: فرار در عمق بوبکر کبه در قلب دفاع پارسه با یک شوت سرکش از سوی او همراه شد تا برومند تسلیمی بی‌چون و چرا باشد و قاتل تحت تعقیب استقلال در دومین بازی متوالی خود دومین گلش را هم به ثمر برساند.

۱-۳ پارسه: پشت محوطه جریمه داماش توپ به ایپکچی رسید و او با یک شلیک ناگهانی از فاصله بیست متری دروازه داماش را فرو ریخت.

بهترین بازیکن:

علیرضا جهانبخش قفل دروازه برومند را باز کرد و در سایر دقایق هم مثل همیشه دونده بود و پرتلاش. او چهرهٔ بر‌تر این مسابقه بود بدون تردید.

اتفاق ویژه:

این بازی به خودی خود یک اتفاق ویژه بود. قرار گرفتن یک تیم لیگ برتری در برابر تیم دوم خود در لیگ دسته اول. اگر تا کنون شبیه آن را در یک لیگ دیگر دیدید آدرسش را به ما هم بدهید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد