PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

پیش‌بازی استقلال- سایپا؛ وقت خوبی برای باختن نیست!

استقلال سایپا خسرو حیدری ابراهیم صادقی

 کمتر پیش می‌آید که گوی‌های قرعه‌کشی در جام حذفی این‌طور تیم‌های مدعی را در دور اول به جان هم بیاندازد. برای جام حذفی امسال قرعه‌هایی از سبد بیرون آمده که حداقل سه تیم لیگ برتری و مدعی (چه به لحاظ نتایج فصل اخیر و چه به لحاظ اسم و رسم) را در همان مرحله اول به خانه‌هایشان می‌فرستد.

اولین بازی از این سه‌گانه دیروز با برتری سپاهان و حذف فولاد خوزستان به انجام رسید. امروز استقلال و سایپا دومین اتفاق بزرگ دور اول را رقم می‌زنند و چهارشنبه هم در آخرین پرده این درام یکی از دو تیم پرسپولیس و ملوان حذف خواهند شد. هر کدام از این سه بازی می‌توانست به‌جای دور اول در مراحل پایانی جام انجام شود. چه این‌که رویارویی قبلی پرسپولیس- ملوان در جام حذفی در بازی فینال بوده و استقلال و سایپا هم تا کنون دو بار در جام حذفی به پست هم خورده‌اند که هر دو بار در مرحله نیمه‌نهایی بوده است.


استقلال و سایپا در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که آبی‌پوشان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها محسوب می‌شوند و سایپا از تیم‌هایی است که برای رقم زدن اتفاقات بزرگ در این جام اصلا خودش را کم‌امید نمی‌داند. استقلال بعد از دو شکست متوالی در مسابقات لیگ به این دیدار رسیده، بنابراین شکست در این بازی علاوه بر از دست رفتن یک جام مهم، می‌تواند عواقب بزرگ‌تری در حد فرو رفتن تیم در بحران را هم به دنبال داشته باشد. از آن سو، شاگردان تقوی در لیگ برتر نمایشی فراتر از انتظار داشته‌اند و در حال حاضر فقط 5 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. دیدار دو تیم در دور رفت لیگ برتر نتیجه 2-1 به سود سایپا را به همراه داشت که اولین باخت آبی‌پوشان را در همان هفته دوم رقم زد.هت‌تریک در شکست؛ خطری برای آبی‌ها

مصاف‌های قبلی؛ فقط اس‌اس، فقط 2-1

این سومین دیدار دو تیم در تاریخ جام‌حذفی است. جالب این‌که هر دو مصاف قبلی در مرحله نیمه‌نهایی رخ داده و هر دو با برد 2-1 استقلال همراه بوده است. اولین رویارویی دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی 78-79 بود که یازدهم خرداد 1379 برگزار شد. در آن بازی داریوش یزدانی دو گل برای استقلال گل زد و مجتبی تقوی سرمربی کنونی سایپا نیز گل نارنجی‌پوشان را به ثبت رساند. استقلال با آن پیروزی به فینال رسید و با شکست بهمن کرج قهرمان شد.

دومین مصاف استقلال و سایپا در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی 82-83 بود که روز هفتم تیر 83 برگزار شد و باز هم استقلال 2-1 به پیروزی رسید. سایپا در دقیقه 47 با گل به خودی علیرضا منصوریان پیش افتاد، اما یدالله اکبری و علیرضا نیکبخت واحدی در دقایق 73 و 76 دو گل زدند تا استقلال پیروزی این بازی شده و راهی فینال شود.

بازگشت روح شیرفرهاد؟!

زمزمهٔ بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال این روز‌ها دوباره به گوش می‌رسد. درست بعد از بازی با سایپا در هفتهٔ دوم رقابت‌ها بود که تماشاگران یکصدا به تشویق مجیدی پرداختند و آن بازی را سایپایی‌ها با حساب ۲-۱ به پیروزی رسیدند. اکنون آبی‌ها برای جبران آن شکست به میدان می‌روند تا صعودشان به دور بعد رقابت‌ها را نیز حتمی کنند. بعد از مواضع تند قلعه‌نویی در آن زمان، حالا انگار شرایط عوض شده و او از بازگشت مجیدی استقبال کرده است که باید دید مجیدی این بار قدم پیش خواهد گذاشت یا خیر. اما ممکن است نتیجه بازی امروز ممکن است نام مجیدی را زودتر از خودش به ورزشگاه آزادی برساند.

جنس فروخته‌شده در ترکیب استقلال

مجتبی تقوی بسیار از روند نقل و انتقالات ناراضی است. او بابت تماس‌های مخرب با بازیکنان جوانش به شدت عصبانی است و این عصبانیت را در کنفرانس خبری پیش از بازی به نمایش گذاشته است. اما در استقلال اوضاع نقل و انتقالات کمی پیچیده است. پس از نام‌های زیادی که اطراف این باشگاه زمزمه شد تا این لحظه حسن اشجاری، عباس محمدرضایی، فرزاد حاتمی، ایمان موسوی و ویسنته آرزه به آبی‌ها پیوسته‌اند و کلورسون برزیلی هم پشت در باشگاه به انتظار نشسته است. استقلال در نیم‌فصل دوم ترکیب متحول‌شده‌ای خواهد داشت و جالب این‌که از میان بازیکنان خروجی این تیم، امین منوچهری که گفته می‌شد به نفت تهران رفته برای این بازی به اردوی آبی‌ها فرا خوانده شده است.

مهره‌بازی؛ پژمان، سردسته غایبان

استقلال مهم‌ترین عنصر خط دفاعی خود را همراه تیم ملی به رقابت‌های غرب آسیا فرستاده است. در غیاب پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی بازخواهد گشت. ضمن این‌که عدم حضور ساموئل در تمرینات هفته گذشته خط میانی آبی‌پوشان را هم دچار تغییراتی خواهد کرد.

در آن‌سوی میدان سایپا تمام نیروهای خود را در اختیار دارد. حتی رحمان احمدی که ممکن است این آخرین بازی او در پیراهن سایپا قبل از نقل مکان به سپاهان باشد. امید سایپا مثل مسابقات لیگ به میدان‌داری ابراهیم صادقی، سرعت میلاد غریبی و گلزنی سجاد شهباززاده خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد