PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

سپاهان 2 - فولاد 1؛ خلعت بر دوش سپاهان

سپاهان محرم نویدکیا  محمدرضا خلعتبری

مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور- یادبود آزادسازی خرمشهر

سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان

پنجشنبه 23 آذرماه 1391- ساعت 16:15

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

تماشاگر: 2000 نفر

داور: محسن قهرمانی

کمک‌ها: بابک داوری، علی میرزابیگی

 

سپاهان اصفهان: محمدباقر صادقی– فرشید طالبی– علی احمدی– حسن جعفری– مهدی جعفرپور– محرم نویدکیا – اروین بولکو– محمدرضا خلعتبری– محمد غلامی– احمد جمشیدیان (66 امین جهان‌عالیان)– حسین پاپی (67- جواهیر سوکای)


 

سرمربی: زلاتکو کرانچار

فولاد خوزستان: ارشاد یوسفی– عبدالله کرمی– ایوب والی– امید خالدی– خیرالله ویسی آرا– مهدی نوری– شهاب کرمی– بختیار رحمانی– اسماعیل شریفات– عباس پورخسروانی– لوسیانو پریرا (62- ساسان انصاری)

سرمربی: حسین فرکی

 

شرح بازی

فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان در شرایطی دیدار افتتاحیه مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور را آغاز می‌کنند که هر دو تیم به خوبی واقفند قهرمانی در جام حذفی راه میانبر و صعود به مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. زردپوشان اصفهان که در دور گذشته این مسابقات در ورزشگاه تختی اهواز با تک‌گل آرش افشین از گردونه مسابقات حذف شده بودند در واقع امروز به قصد برد و تلافی تلخکامی سال گذشته قصد دارند تا کار شاگردان حسین فرکی را یکسره کنند.

اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که قرمزپوشان شهر اهواز با روند رو به رشد و شکست‌ناپذیری که طی 9 هفته متوالی در لیگ برتر طی کرده‌اند حریف "چغر" و گردن‌کلفتی برای یاران زلاتکو کرانچار به حساب می‌آیند.

نیمه اول

همزمان با سوت محسن قهرمانی قاضی دیدار سپاهان و فولاد خوزستان، این قرمزپوشان شهر اهواز بودند که از‌‌ همان بدو کار مالکیت توپ و میدان را به دست گرفتند. از نوع بازی خوزستانی‌ها این‌طور به نظر می‌رسید که تمامی توپ‌ها در زمین زردپوشان به اسماعیل شریفات «هافبک، مهاجم» فولاد ختم خواهد شد. شاگردان حسین فرکی تا هفت دقیقه ابتدایی مسابقه چنان قهرمان نیم‌فصل لیگ بر‌تر را مسحور قدرت خود کرده بودند که اندک تماشاگر حاضر در ورزشگاه فولادشهر اصلا سرمای گزنده را حس نمی‌کردند.

به هر حال برخلاف جریان بازی در دایره میانی زمین باز هم محمدرضا خلعتبری بهترین گل‌ساز این فصل زردپوشان، با یک توپگیری عالی محمد غلامی را در موقعیت گلزنی قرار داد. غلامی مهاجم باانگیزه این روزهای سپاهان وقتی توانست از کمند مدافعان فولاد خوزستان بگریزد در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان فولاد با یک حرکت زیبای بدن وی را جا گذاشت و توپ را در قعر دروازه قرمزپوشان قرار داد.

فولادی‌ها بعد از دریافت گل برای جبران مافات با دوندگی و کوشش بیشتر تا حدودی توانستند زردپوشان را در نیمه خودشان نگه دارند و منتظر ایجاد موقعیت گلزنی شوند که خط دفاع سپاهان اجازه هیچ‌گونه فرصتی را به مهاجمان فولاد خوزستان ندادند تا نیمه اول با تک گل محمد غلامی به سود طلایی‌پوشان شهر اصفهان به پایان برسد.

 

شرح گل‌ها:

1-0 سپاهان؛ دقیقه 9 : پاس عالی خلعتبری در عمق، محمد غلامی را با گلر حریف در موقعیت تک به تک قرار داد. غلامی بعد از فرار از کمند مدافعان فولاد با یک حرکت بدن ارشاد یوسفی را جا گذاشت و توپ را در قعر دروازه قرمزپوشان جای داد.

1-1 فولاد؛ دقیقه 58 : فولاد هم از همان راهی به گل رسید که سپاهان رسیده بود. پاس پشت دفاع، فرار لوسیانو پریرا و تک به تک شدن او با محمدباقر صادقی. دروازه‌بان سپاهان واکنش مطمئنی نداشت و ضربه نه‌چندان محکم لوسیانو از کنار پای او عبور کرد و به تور رسید.

2-1 سپاهان؛ دقیقه 85 : خلعتبری پا به توپ به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و وقتی در برخورد با مدافعان فولاد تعادلش را از دست داد به نظر می‌رسید این موقعیت از دست رفته است. اما او به حالت درازکش توپ را به داخل دروازه فولادی‌ها تکل کرد!

 

دقایق کلیدی

دقیقه 5 : شوت کاشته عبدالله کرمی در حالی که دروازه‌بان سپاهان کمی از چارچوب به بیرون آمده بود با کف دستان محمدباقر صادقی به کرنر رفت.

دقیقه 7 : پاس رو به عقب علی احمدی به محمدباقر صادقی و تعلل صادقی می‌رفت تا دروازه سپاهانی‌ها را با خطر مواجه کند که حسن جعفری توپ را دفع کرد.

دقیقه 19 : حسین پاپی سانتر خطرناکی را با پای چپ روی دروازه فولاد ارسال کرد اما توپ با ضربه سر ایوب والی به کرنر رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد