PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

دور پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

در اولین شب از دور پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان تکلیف 8 تیم صعود کرده به دور حذفی مشخص است و در این میان زنیت‌، اندرلشت، آژاکس و منچسترسیتی برای حضور در لیگ اروپا رقابت می‌کنند.

                                         


  پیکارهای دور پایانی (هفته ششم) لیگ قهرمانان اروپا در حالی از فردا شب (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که تکلیف 8 تیم صعود کرده به دور حذفی این مسابقات از هم اکنون مشخص است.


به گزارش فارس، پورتو ، پاری‌سن‌ژرمن، شالکه ،‌ آرسنال،  مالاگا ، آ.ث‌میلان، بورسیادورتموند و رئال مادرید،‌ تیم‌های هستند که تا قبل از شروع دور آخر مسابقات، با کسب امتیازات لازم ‌خیال خود و هواداران خویش را راحت کردند.


حتی دیناموکیف و المپیایکوس بلیت حضور در لیگ اروپا را گرفته‌اند. و بر این اساس در گروه سوم و چهارم 4 تیم بر سر کسب 2 سهمیه باقیمانده لیگ اروپا رقابت خواهند کرد.


اتفاقی که به مهیج‌شدن پیکارهای این دو گروه در شب پایانی منجر خواهد شد.


*گروه اول:


در این گروه پورتو پرتغال و پاری‌سن‌ژرمن راه‌یافته‌های دور بعدی هستند و تنها بر سر کسب عنوان صدرنشین گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند. دیناموکیف با کسب 4 امتیاز نیز به لیگ اروپا راه یافته است و دیناموزاگرب که امتیاز ندارد، حذف شده و ناکام گروه است.


مطابق برنامه پاری‌سن‌ژرمن در خانه پذیرای پورتو پرتغال (برد یک بر صفر پورتو در بازی رفت) است. دیناموزاگرب نیز در خانه پذیرای دیناموکیف(بازی رفت برد 2 بر صفر دیناموکیف) خواهد شد.


جدول گروه اول:


1- پورتو 13 امتیاز (صعود کرده)


2- پاری‌سن‌ژرمن فرانسه 12 امتیاز (صعود کرده)


3-دیناموکیف اوکراین 4 امتیاز


4- دیناموزاگرب کرواسی بدون امتیاز


 *گروه دوم:


در این گروه شالکه و آرسنال صعود کرده‌اند. این دو تیم 11 و 10 امتیازی تنها بر سر کسب عنوان صدرنشینی در این شب رقابت دارند. همچنین تکلیف المپیاکوس یونان به عنوان تیم سوم گروه (6امتیاز) برای حضور در لیگ اروپا مشخص است. ضمن آنکه مون‌پلیه فرانسه نیز حذف شده است.


مطابق برنامه مون پلیه که در دیدار رفت به تساوی 2 بر 2 رسید، میزبان شالکه آلمان است. آرسنال نیز که در بازی رفت 3 بر یک پیروز شد، راهی یونان می‌شود تا با المپیاکوس مصاف دهد.


جدول گروه دوم:


1- شالکه آلمان 11 امتیاز (صعود کرده)


2-آرسنال انگلیس 10 امتیاز (صعود کرده)


3-المپیاکوس یونان 6 امتیاز


4-مون‌پلیه فرانسه یک امتیاز


*گروه سوم:


در گروه سوم مالاگا تیم اول گروه است و آ.ث‌میلان در رده دوم جای دارد. این دو تیم اسپانیایی و ایتالیایی جواز صعود را در دست دارند؛ اما تکلیف تیم راه یافته به لیگ اروپا مشخص نیست. زنیت روسیه و اندرلشت هر دو 4 امتیازی هستند و امیدوارند با کسب نتیجه در این شب، حداقل امکان حضور در لیگ اروپا را کسب کنند.


براین اساس آ.ث‌میلان در سن‌سیرو ، ورزشگاه خانگی اش به استقبال از زنیت (بازی رفت 3 بر 2 به سود میلان) خواهد رفت. همچنین مالاگا در لاروسلدا، زمین خانگی‌اش میزبان اندرلشت است.(بازی رفت برد 3 بر صفر مالاگا).


جدول گروه سوم:


1- مالاگا اسپانیا 11 امتیاز (صعود کرده)


2- آ.ث‌میلان ایتالیا 8 امتیاز (صعودکرده)


3- زنیت سن‌‌پترزبورگ 4 امتیاز


4-اندرلشت بلژیک 4 امتیاز


*گروه چهارم:


در این گروه بورسیادورتموند و رئال مادرید جواز صعودگرفته‌اند. تیم آلمانی 11 امتیازی (تفاضل گل 5+) است و حریف کهکشانی 8 امتیازی (تفاضل گل 3+).  زردپوشان صدرنشین و مادریدی‌ها تیم دوم گروه هستند و تنها در این 2 رده ممکن است بین دو حریف جابجایی صورت گیرد.


در واقع «عامل رقابتی» باقیمانده کسب مجوز حضور در لیگ اروپا میان آژاکس آمستردام (4 امتیاز) و منچسترسیتی (3 امتیاز) است.


از این رو رئال مادرید پذیرای آژاکس آمستردام خواهد شد (بازی رفت برد 4 بر یک مادریدی‌ها). همچنین بورسیادورتموند در زیگنال ایدونا پارک منتظر منچسترسیتی انگلیس (بازی رفت تساوی یک بر یک) خواهد بود.


جدول گروه چهارم


1- بورسیادورتموند آلمان 11 امتیاز (صعود کرده)


2-رئال مادرید اسپانیا 8 امتیاز (صعود کرده)


3-آژاکس آمستردام هلند 4 امتیاز


4-منچسترسیتی انگلیس 3 امتیاز


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد