PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

بایرن مونیخ 1-1 بوروسیا دورتموند؛ آتش بس در جنگ قرمز و زردها

Bayern München v Borussia Dortmund: Sven Bender, Mats Hummels & Mario Mandzukic

 غول های بوندس لیگا امشب در هفته پانزدهم به مصاف هم رفتند بایرنی ها در حالی میزبان بوروسیا دورتموند مدافع عنوان قهرمانی بود که با 11 امتیاز اختلاف در صدر جدول جای دارند.

آلیانس آره نا امشب مملو از جمعیت بود ظرفیت 71 هزار نفری آن تکمیل بود و دوستداران فوتبال در هوای بسیار سرد آلمان و دمای زیر صفر برای دیدن یک بازی کلاسیک و جذاب به استادیوم آمده بودند.

بایرن مونیخ در این دیدار نسبت به بازی هفته گذشته مقابل فرایبورگ با دو تغییر به میدان آمد حضور ماریو ماندزوکیچ به جای ماریو گومز و باستین شواین اشتایگر به جای ژردان شکیری.


بازی دو تیم در حالی آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی بازی اشتباه مانوئل نویر در دفع توپ نزدیک بود کار دست بایرن دهد اما شانس با مونیخی ها بود که این پاس به عقب با فرصت شناسی دورتموندی ها همراه نبود.

نیمه نخست پرسینگ شدیدی را از سوی شاگردان کلوپ شاهد بودیم به طوری بیشترین پاس های بایرن در این نیمه به مانوئل نویر ختم می شد و برای رهایی از پرس شدید بایرنی ها به بازی هوایی پناه برده بودند. نیمه اول چند اشتباه از دانته نیز شاهد بودیم که در یک صحنه ضربه رویس را نویر به خوبی دفع کرد.

اما حادثه مهم مصدومیت شدید هولگر بداشتوبر مدافع جوان مونیخی ها بود که در برخورد با ماریو گوتزه از ناحیه زانو دچار پیچ خوردگی شد و از درد به خود می پیچید تا  اولین  تعویض یوپ هاینکس در این دیداریک تعویض اجباری باشد و بوآتنگ به جای بداشتوبر وارد زمین شد.

نیمه نخست بدون آنکه توپی از خط دروازه ها رد شود تمام شد. در نیمه دوم بوروسیا دورتموند با توپی پر وارد زمین شد حرکات انفجاری گوتزه و رویس و پشتیبانی بلاژی کوفسکی از آن ها چند شانس گلزنی به وجود آورد که در مهمترین آن ها ضربه خوب هوملس را نویر با یک واکنش مناسب به کرنر فرستاد.

بایرن پس از چند حمله ی دورتموند از زیر فشار بیرون آمد و از دو کناره ی زمین سعی داشتند با حرکات ریبری و مولر دفاع حریف را دور زده و شانس های گلزنی ایجاد کنند در چند صحنه نیز فرصت هایی ایجاد شد اما واکنش های خوب وایدنفلر مانع از گلزنی شد تا اینکه سرانجام تونی کروس با یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه دورتموند را فرو ریخت.

اما این پایان کار نبود در حالیکه هواداران بایرنی به شادی می پرداختند دورتموند در یک حمله موفق شد به دروازه بایرن نزدیک شود که ضربه کوبا با دخالت دانته به کرنر رفت اما همین کرنر و دفع ناقص ماندزوکیچ ماریو گوتزه را درون دروازه صاحب توپ کرد و شوت پای چپ او گل تساوی دورتموند را در پی داشت.

بایرن با این تساوی با اختلافی 8 امتیازی نسبت به بایرلورکوزن همچنان صدرنشینی را در بوندس لیگا ادامه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد