PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

پیش بازی لاتزیو- رم : ویوا دربی دلا کاپیتاله

Roma celebrating (Serie A)

دربی پایتخت ایتالیا اگر جذاب تر از دیدارهای رودرروی سه تیم بزرگ سری A، یوونتوس، میلان و اینتر نباشد، بی تردید کم هیحان تر و کم اهمیت تر نیست. دیدارهای لاتزیو و رم همیشه فارغ از جایگاه دو تیم در جدول رده بندی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و دو تیم با انگیزه ای متفاوت مقابل هم قرار می گیرند.

این فصل هم هیچ یک از دو تیم را نمی توان مدعی فتح اسکودتو دانست و حتی نتایج نه چندان مطلوب جالوروسی، انتقاداتی را نیز به همراه داشته اما پیروزی مقابل رقیب و دشمن قدیمی می تواند تا اندازه ای فشارها را از روی زدنک زمن و شاگردانش بردارد.


آنها اکنون تنها 5 امتیاز با حریف فاصله دارند و کاهش این اختلاف تنها به دو امتیاز اصلا برای هواداران این تیم پذیرفتنی نیست.لاتزیو در حالی پای به این دیدار خواهد گذاشت که در دیدار هفته گذشته برابر کاتانیا شکست سنگین و غیرمنتظره ای را متحمل شد. شاگردان پتکوویچ با شکست 4-0 در این دیدار، برای اولین بار در این فصل از جمع چهار تیم بالای جدول خارج شدند. البته آبی ها در دیدار پنج شنبه شب مقابل پاناتیناکوس جبران کردند و با پیروزی 3-0 تا اندازه غم شکست برای کاتانیا را به فراموشی سپردند اما یک شکست دیگر، آن هم مقابل رم، می تواند اوضاع لاتزیو را حسابی به هم بریزد.

برخلاف لاتزیو، رمی ها هفته گذشته پیروزی دلچسبی را پشت سر گذاشتند. آنها که با یک گل از پالرمو عقب بودند، در نهایت 4-1 به پیروزی رسیدند تا ثابت شود رم غیرقابل پیش بینی ترین تیم این فصل سری A است.

در واقع یکی از انتقاداتی که به زدنک زمن، سرمربی رم، می شود این است که هنوز نتوانسته توازن مناسبی بین کیفیت هجومی و توان دفاعی تیمش پیدا کند. این را می توان در نتایج 5 دیدار اخیر این تیم نیز به خوبی دید. آنها در این پنج بازی 2 پیروزی و سه شکست داشته اند و در حالی که تنها 9 گل دریافت کرده اند، 14 بار موفق به باز کرده دروازه حریفان شده اند.

در واقع به نظر می رسد این مربی باتجربه اهل چک همچنان تیم هایش را با فلسفه قدیمی اش، شکست 5-4 بهتر از تساوی 1-1 است، به میدان می فرستد. مانند همه دیدارهای این فصل رم، مطمئنا توتی، لاملا و اسوالدو ستاره های اصلی رم خواهند بود و اگر شاگردان پتکوویچ بتوانند این سه بازیکن را متوقف کنند، شانس زیادی برای رسیدن به پیروزی خواهند داشت؛ به ویژه لاملا که در 5 دیدار اخیرش برای رم، 6 بار گلزنی کرده و یک پاس گل نیز داده است.

به جز این دیدار، چند بازی مهم و حساس دیگر نیز امشب در سری A برگزار خواهد شد که رویارویی دو تیم شهر میلان با فیورنتینا و آتالانتا جذاب تر از بقیه خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد