PERSIANSPORT

ورزشی

PERSIANSPORT

ورزشی

یادداشت ویژه: مانوئل نویر در مسیر تیتان شدن

Manuel Neuer

دیدار چهارشنبه شب بایرن مقابل لیل علاوه بر جشنواره گل باواریایی ها و درخشش ستاره های هجومی در بخش تدافعی به ویژه درون دروازه نیز حائز نکات جالبی بود.

مانوئل نویر پس از چند لغزش درون دروازه تیم ملی با انتقاداتی مواجه شد اما در دیدار چهارشنبه شب، او با روحیه ای متفاوت یادآور روزهای نه چندان دوری بود که اولیور کان دروازه بان اول باواریایی ها درون دروازه بایرن قرار می گرفت. 

در نیمه نخست زمانی که در چند صحنه به بازیکنان لیل فرصت شوت زنی داده می شد نویر با فریادهای خود مدافعان بایرن را هشیار می کرد این عملکرد زمانی که بایرن در دقیقه 57 با شوت زیبای سالومون دروازهی خود را باز شده می دید کاملا مشهود بود. 


نویر با توجه به اینکه بایرن با چهار گل از حریف پیش بود به شدت از این گل خورده عصبانی شد و عدم تمرکز دفاع را در این گل مقصر می دانست. او با ناراحتی توپ را از درون دروازه بیرون کشید و عصبانیت خود را با ضربه ی مشتی که به توپ می زد نشان داد. اولی کان این حرکت نویر را اینگونه توجیح می کند:" یک دروازه بان همیشه می خواهد بازی را بدون گل خورده ترک کند." 

نویر در دویستمین بازی بوندس لیگایی خود شنبه شب مقابل آینتراخت فرانکفورت قرار می گیرد او روز به روز به مرز پختگی نزدیک تر می شود و انگیزه ی بالای او برای دست یابی به موفقیت بیش از پیش مشهود است دعوت دوباره رنه آدلر از سوی یوآخیم لوو رقابت را برای پوشیدنن پیراهن شماره یک تیم ملی شدید تر می کند. اما به نظر می رسد آدلر برای باز پس گیری جایگاه ثابت خود در تیم ملی رقیب سرسختی دارد.

 مانوئل نویر 156 بار با پیراهن شالکه و 43 بار برای بایرن در بوندس لیگا بازی کرده است و 200امین دیدار بوندس لیگایی خود را مقابل فرانکفورت جشن می گیرد. او اکنون تجارب بیشتری نسبت به گذشته بدست آورده و در 26 سالگی سومین فصل حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند و شماره یک تیم ملی آلمان در جام جهانی و یورو بوده است.

اولی کان نیز در سال 1997 با پیراهن بایرن 200امین دیدار بوندس لیگایی خود را جشن گرفت. در آن زمان کان یک سال مسن تر از مانوئل نویر بود. 

فرانتس بکن باوئر اسطوره و رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ در مورد او می گوید:" نویر بهترین دروازه بان جهان است" و کارل هاینس رومینیگه با تایید صحبت های بکن باوئر در مورد نویر گفت:" نویر در حال پیشرفت و تبدیل شدن به تیتان (لقب اولی کان) جدید برای بایرن است."

با توجه به آمار نویر را می توان حداقل به عنوان بهترین دروازه بان بوندس لیگا پذیرفت. نویر آمار خوبی درون دروازه دارد او به طور متوسط میانگین (0.9) گل خورده در هر بازی را به نام خود ثبت کرده است که این آمار برای اولی کان (1.04) می باشد. مانوئل در 76 درصد از عکس العمل های خود موفق شد از ورود توپ به درون دروازه جلوگیری کند و در 86 بازی نیز با کلین شیت زمین را ترک کرد و تنها دروازه بان بوندس لیگا است که رکورد بیش از 1000 دقیقه بدون گل خورده را در کارنامه دارد. 

شاید یکی از بازی های خاکستری نویر در دوران فعالیت حرفه ای اش دیدار ملی مقابل سوئد بود که با دریافت 4 گل در نیمه دوم، ژرمن ها در حالیکه از حریف پیش بودند به تساوی دست یافتند. یکی از دغدغه های دروازه بان ملی پوش بایرن گل هایی است که با غفلت مدافعان دریافت می کنند.

او به مجله کیکر می گوید:" شاید تنها به تمرکز بیشتر نیاز داشته باشیم ما باید تلاش کنیم تا در بیشتر بازی ها گلی را دریافت نکنیم." نویر اکنون به مرز 200 بازی بوندس لیگایی رسیده است و به قول ماتیاس سامر مدیر ورزشی باشگاه بایرن او هم اکنون اعتماد و اطمینان خوبی به خط دفاعی بایرن داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد